Home Uncategorized Sanal Suç Oyunu: The Great Heist!
Sanal Suç Oyunu: The Great Heist!

Sanal Suç Oyunu: The Great Heist!

0

Şimdi bir oyunun düşünün kendinize ait bir karakteriniz, kötü emelleriniz, ve bu kötü emellerinizi gerçekleştirebilecek bir çeteniz ve çete arkadaşlarınız var. Ne kadar eğlenceli dimi? Şimdi sizlere eşşiz bir suç deneyimi olan The Great Heist’i tanıtacağım.

Nedir bu The Great Heist?

The Great Heist web-tabanlı yani tarayıcı üzerinden oynanabilen bir Role-Play suç oyunu. Role-Play’den kastım yani, her oyuncu The Great Heist’te (Bundan sonra TGH diye kısaltıyorum, alınmaca gücenmece yok!) bir karakter profili oluşturur. İsmini, yaşını ve cinsiyetini kendi elleriyle seçer. Sonra bu sanal dünyaya atılır!

Neler yapabilirim, nasıl suçlu olabilirim?

TGH’de işleyebileceğiniz bir çok suç türü var. Öncelikle hırsızlık yapabilirsiniz. Diğer suçlu insanların üzerinden eşyalar çalabilir, bu eşyaları satabilir yada saklayabilirsiniz. Bu sizi kesmediyse, insanların arabalarına gizlice sızıp içinden eşyalar çalabilir veya diğer suçluların özel evlerine girebilir yani meskene tecavüz edebilirsiniz! Tabii ki asla unutmamanız gereken bir şey var. İşin sonunda hapisi boylayabilirsiniz!

Şimdi işleri biraz daha heyecanlı ve zor bir hale getirelim. Mekan soygunlarına geçelim. THG’de soyması mümkün bir çok soygun çeşidi yani mekan var. Bunlardan ilki ve en kolayı Dükkan soygunları. Her suçlu kolay bir biçimde bir dükkan soyabilir. Bu dükkanlar biz suçluları pek zorlamayacak cinsten. Eğitim kampını bu dükkanlar üzerinde gerçekleştirebilirsiniz hehehehe! Aman diyim kasiyerin veya başka bir dükkan çalışanın güzelliğine kapılıp soyguna ara vermeyin. Polisler gelirse hapishanede bir güzel çaylarını içersiniz!

Bir diğer soygun türü ise Otel soygunu. Oteller dükkanlardan biraz daha zordur. Karşınıza çıkacak olan engeller daha fazladır. Çılgın belboylardan tutun, sizi mekana girdiğinizden beri izlyen güvenlik kameralarına kadar. Ancak otel soygunlarından dükkan soygunlarına göre daha güzel bir ganimet kazanabilirsiniz.

Çıtayı biraz daha yükseltelim ve Belediye soygunlarına gelelim. Belediye soygunları aslında otel ile aynı zorlukta diyebiliriz. Belediye soygunlarının güzel yanı belediyeden tapu senetlerini çalmak. Bu sayede soyduğunuz belediye hangi şehirdeyse o şehirde bir hücre evine sahip olursunuz!

 

En eğlenceli soygunlardan birine geldik. Müze soygunu. Müzeleri kafamıza estiği zaman gidip soyamayız. Müze soygunları haftalık soygunlarda yer alırsa gidip soyabilmemiz mümkün. Müzelerde hedefimiz ne para, ne altın, ne de başka bir şey olur. Tek hedefimiz o meşhur portre olur! Ama müzede bizi kızılötesi güvenlik sistemi, güvenlik kameraları ve body yapmış bi kaç güvenlik görevlisi bekliyor olacak.

Şimdi ki soygun türünü merakla beklediğinizden eminim. Hehehe, geldik geldik! Banka soygunu. Soygunların en babası. Banka soymak zordur. İyice hazırlanmanız, soyacağınız bankayı iyice keşfetmeniz lazım. Bankanın güvenliği oldukça sağlamdır, ve açmanız gereken devasa bir kasa vardır. Sonrasında ise polis memurları ve eli silahlı güvenlik görevlileri. Bankadan çıkışınız bile çok önemli. Bankaları hafife almayın suçlu kardeşlerim! Polislerin sağı solu belli olmuyor.

 

Ne işe yarar Hücre Evi?

 

Yukarıda da söylediğim gibi başarılı bir belediye soygunu sonrasında kazanacağınız bir ödül. Her çete yalnızca 1 adet hücre evine sahip olabilir. O yüzden hücre evinizin hangi şehirde olacağını iyi seçin. Hücre evlerinize çalıntı yada normal eşyalarınızı zulalayabilirsiniz. Soygundan kazandığınız ganimetleri veya suç eşyalarınızı burada güvenle depolayabilirsiniz. Hücre evlerinize sizin çete üyelerinizden başka kimse giremez. Ayrıca burası polisten kaçmak, yakalanmamak için harika bir mekandır.

Kart Sistemi ve Oyunun İlerleyişi

TGH’de her hafta perşembe günleri 3 kart çekme hakkınız olur. Bu kartlar genelde soygun esnasında ki engelleri kısaltmaya yarar. Yine aynı şekilde her haftada bir suç ekipmanı alırsınız. Yani bunlara örnek olarak; maymuncuk, steteskop, levye, polis telsizi, ipek eldiven, ninja çizmesi, gözetleme kontrol paneli gibi. Bu ekipmanlar ve yetenekleriniz sayesinde engellerin tek tek üstesinden gelirsiniz. Nedir bu engeller diyecek olursak sizlere bir geçmiş otel soygununu paylaşmak istiyoruz.

Gördüğünüz gibi her engelin, her seçeneğin bir süresi var. Ve bu süre içerisinde başarıyla tamamlamalısınız soygunu. Yoksa polisler sizi enseler ve hapishanede her gün haydarı görmek zorunda kalırsınız. TGH’de birbirinden farklı çete rolleri var. Aranız elektronik ile çok iyiyse bir bilgisayar korsanı, ben güzel araba kullanırım trafikten güzel sıyrılırım diyorsanız bir şöför, vurdummu oturttururum herkes benden korkak bak kaslarıma diyorsan kabadayı, cazibemle aklını başından alırım ne olduğunu anlayamazsın diyorsan ve bu işte kendine güveniyorsan fettan, alarm ve polis benim için çok önemli ince hesaplar yapmayı severim diyorsan suç dehası, kasalar benim işim açamayacağım kasa yok diyorsan kasa hırsızı, ve kalan tüm işleri ben üstlenirim gerekirse maymuncukla kapı açarım gerekirse sinirli köpeği besler levye ile cam kırarım diyorsanda bir hırsız olabilirsin!

Yazımızın sonuna geliyoruz arkadaşlar. Ben bu rehberde sizler için bu oyunu incelemek istedim. TGH’ye www.thegreatheist.com adresinden üye olup bu eşşiz suç dünyasında siz de yerinizi alabilirsiniz!

 

Andrej Vederhus (3190247)

 

Kerem Anıl Şengöl TeknOyun'un, Anıl Medya'nın, YT Magazin'in kurucusu ve yöneticisi falan filan ne yazılır daha bilemedim. Sosyal medya hesaplarım aşağıda bunuda yazıyım bari.

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Advertisment ad adsense adlogger